Felszerelés

Vízálló bringástáskák az Evobike-tól

MSX SLR 55 CLASSIC

Már teszteltük őket, nagyszerű cuccok! Igaz, eső hálisten nem esett, így a vízállóságról még nem tudok nyilatkozni, bár az anyagukat nézve nem kételkedem, hogy mindent tökéletesen szárazon tartanak. De ami még ennél is jobban tetszik a táskákban, hogy villámgyorsan fel- és lepattinthatóak a csomagtartóról. Kínlódtam már sokat az eddigi táskáim felpakolásával, az hagyján, hogy idő és energia ment el velük, de még mocskos is lettem. Ha csak napi 10 percet spórolunk a táskák felszerelésével, az már 1000 perc az egész túra alatt, vagyis több, mint 16 óra. Párban kaphatók, térfogatuk kétszer 20 liter.

MSX ML 55 CLASSIC

A kistestvér kétszer 12,5 literes térfogattal.  Kétszer 20 liter lesz felpakolva a hátsó kerekek mellé, és ebből a “kicsi”-ből kettő az első villára. A táskák oldalán láthatjátok a + és – jeleket, ezek prizmák, elöl-hátul megtalálhatóak a táskákon, nagyon szépen világítanak a sötétben. Szintén vizálló, szintén pattintós és remekül lehet beléjük pakolni, imádni fogom őket.

CLS 55 CLASSIC IR

Eddig nem tudtam, milyen egy jó kormánytáska… Most már tudom! 🙂 Elsőre szokatlan volt, hogy a kormány felöli oldalon nyílik, de aztán rájöttem, hogy így logikus, sőt, így nagyon kényelmes. A tépőzár is sokkal jobb, mint a cipzár, amihez eddig voltam hozzászokva. Ebből most csak egy mozdulat menet közben kivenni valamit. Mintahogy egy mozdulat levenni is a kormányról, aztán a vállamra akasztani a mellé adott vállpánttal. A tetején található egy térképtartó, ami tépőzáras és ráhajtható a kormányra. Így A4-es méretű térképet is tudok belerakni. És persze ez is teljesen vízálló.

MSX CL 55 DRYPACK

Ez gyakorlatilag egy 28 literes, vízálló zsák. Sátornak, polifoamnak, hálózsáknak. Egy ilyen lesz még a hátsó csomagtartóm tetején. Egy vállpánttal ezt is gyorsan a hátamra tudom kapni.

Kesztyűk, aláöltözetek és polár pulcsik az Ironclad-től

Mach-5 rövidujjú kesztyű

“Javasolt használat:
Szerelés, összeállítás, jármű, targonca vezetés, könyebb építő ipari munkák, kerékpár, testépítés, extrém sportok

Remélem szerelni nem kell benne… 🙂 Mondjuk egy kis targoncázás még beleférhet 😀 de alapvetően maradjunk a kerékpárnál és az extrémsportoknál. Egy ilyen kesztyűt mindenki kapott, az lenne a szép, ha olyan szuper idő lenne mind a 100 nap, hogy elég lenne hordani ezeket a “nyári” kesztyűket.

General Utility Sand Kesztyű

A “déli”, Budapest – Párizs szakaszra benevezett csapat melegebb kesztyűje, arra az esetre, ha netán hidegebbre fordulna az idő.

Én egy  láthatósági neonzöld típust kértem ehelyett, lásd lent a képen. Az útitársak szerint botrányos az ízlésem. :)Szerintem meg egy kilométerről észre fognak venni ebben a kesztyűben, ennél jobb index nem is kell, szinte világít benne a kezem. Ajánlom minden hozzám hasonló ízléstelen városi bringásnak! 😀

Summit kesztyű

Az “északi”, skandináv szakaszokon tekerő csapat kesztyűje, arra az esetre, ha hidebre fordulna az idő a sarkkörön túl. Ez egy windstopper polár kesztyű, dögmeleg, de nem túl vastag. A kormányt tökéletesen jól meg lehet vele fogni.

Performance Fleece Hoody kapucnis felső

Polár pulcsi, máris szeretjük. Könnyű, vékony, ugyanakkor melegen tart. Azért persze boldogok lennénk, ha csak a hideg éjszakákon kéne belebújnunk.

1st layer poló

Vagyis technikai aláöltözet. Szándékosan a végére hagytam az Ironclad cuccok között, mert talán ez a legzseniálisabb dolog, amit kapunk Tőlük. Nyáron hűt, télen fűt, kivezeti a nedvességet a test mellől, vagyis szárazon tart. Mindamellett még gyorsan is szárad, és állítólag nem büdösödik. E téren kőkemény teszteknek fogjuk alávetni, igyekszem majd minden izzadtságmirigyemmel cáfolni ezt a tulajdonságát. 🙂

Szóval ez a cucc nagyon hasznos tud lenni egy kerékpártúrán. Hágóba fölfelé leizzadunk, lefelé aztán pedig megfagyunk a saját izzadtságunkban. Kivéve, ha Ironclad 1st layert viselünk next to skin! 😀 A kép csak illusztráció, csapatunk egyik tagja sem rendelkezik ehhez fogható felsőtesttel, sajnáljuk.

Bukósisakok és napszemüvegek az SH+-tól

A bukósisak az a dolog, amit nem szeretnénk kipróbálni “működés” közben. Ettől függetlenül kell, nem csak városi bringázáshoz, hanem kerékpártúrázáshoz is! Ez egy vidám oldal szeretne lenni, nem akarok itt kerékpáros halálozási statisztikákról írni, de hidd el nekem, egy nagyságrenddel több esélyed van tovább biciklizni, ha sisakot hordasz! – És óvatos vagy és körültekintő!

Visszatérve a kobakfedőre: mi nem ám akármilyen sisakokat kaptunk, hanem piros-fehér-zöldeket! Bezonyám! 🙂 Ránknéznek, és egyből látják, hogy magyarok vagyunk… (vagy olaszok 😀 )

A napszemüveg szintén nagyon fontos kelléke egy kerékpártúrázónak. A hágóból lefelé nem vicces bekapni egy bogarat a szembe… Na meg egész nap hunyorítani a Napba, az sem jó. Az SH+-nak vannak olyan napszemüvegei is, melyek dioptriás betéttel is rendelkeznek.

Napcellás töltő, aksi és GPS a Multinavigátor.hu-tól

Brunton Solaris i6W

Ez egy 6W / 12V / 430mAh paraméterekkel bíró napcellás töltő. Súlya gyakorlatilag nincs, és összehajtható egy kisalakú füzet méretűre. Van hozzá kismillió adapter: szivargyújtó, USB, Nokia és iPod kimenete is van. Mialatt ezeket a sorokat írom, épp kint töltök vele két AA-s aksit. Nagyon kíváncsi vagyok, mennyire válik be. Az mindenesetre bizalomra ad okot, hogy két kimenetet építettek rá, és hogy amikor az előbb kipóbáltam, a GPS elem nélkül is elműködött róla. Nem kell két tonna cerkaaksit magammal cipelni, ha végig akarom trackelni a 8000km-t. Csak a nap süssön ránk! 🙂

Brunton Solo 3.4

Egy külső akkumulátor. Arra az esetre, ha nem sütne a nap 🙂 Feltöltöm a napcelláról (vagy a házilag eszkábált agydinamós USB töltőről), és tudom működtetni róla az USB-s bemenetű eszközeimet. Meg azokat, amihez van átalakítóm, vagyis gyakorlatilag majdnem mindent.
Szerintem zseniális.

5,5 Volt max output
3200 mAh
340 g

Garmin eTrex Legend HCx

Nem vagyok a GPS híve, mert sok kalandos élménytől meg tud fosztani, ugyanakkor ezeket az eseteket legtöbbször csak utólag éljük meg pozitívan, szóval úgy döntöttem, most ezen az úton kipróbáljuk, milyen az, navigációval gurulni. Lehet, hogy néhány helyre így nem jutok el, ahová nélküle sikerült volna, de talán az így nyert idő is épp elég kalandos lesz ahhoz, hogy megérje végigcipelni ezt a kütyüt – kormányra szerelve. Nomeg lesz egy szééép hosszú track-em az útról 🙂 Persze emelett azért viszünk papír alapú térképeket is.

Agydinamós USB töltő a Bike2USB-től

Pont ez az amire vágytam, miután a saját gyártmánytól meghümmedt az mp3-lejátszóm. Kitesztelve még nincs, de majd lesz. Amíg tekerünk, tudom tölteni vele Brunton Solo külső aksit, a telefont, az mp3 lejátszót, GPS-t, és a nyomkövetőt. Ha nem tekerünk, még mindig ott van a Solo, vagy a Nap! 🙂 El leszünk látva táppal, de rendesen. Északon, mivel Nándinak is van agydinamó a gépén, két USB töltőnk is lesz. Kész guruló erőmű… 😀

Személykövető a CASON Mérnöki Zrt-től

Na ez az egyik legkomolyabb cucc, amit kaptam támogatótól. A CASON Mérnöki Zrt a Radio Café-s interjú után keresett meg, hogy adna nekünk egy “DW 418 MXV – Personal security device“-t. A könnyű kis doboz lényegében egy kis GPS-GPRS eszköz, a koordinátáimat elküldi egy központi szervernek, ami feldolgozza az adatokat, és ahonnan már színes-szagos formában lekérhetők az útvonalak, napi távok, átlagsebességek, aktuális helyzetünk, és még sorolhatnánk. Egyszóval ZSENIÁLIS! Ennek segítségével real time végigkövethetitek, mikor hol járunk, mennyit haladtunk.

És ez még nem minden, két előre felprogramozott telefonszámot is lehet hívni róla, az egyiknek a RadioCafé stúdióját állítottuk be, ahová ha minden jól megy, péntekenként délelőtt 9:30-kor élőben be fogunk jelentkezni a Milliók reggelire műsorába. A másik szám pedig az édesanyámé! 🙂 Ezen kívül még vészjelzést is lehet leadni róla, vagy visszahívást kérni, illetve még ki tudja, mi mindent, amiket remélhetőleg nem fogunk használni.

És hogy mibe fog fájni ez nekem? A súlya 85g, tehát gyakorlatilag nincs. Tölteni USB-n keresztül lehet, ami ugye megoldott az agydinamós töltő illetve a napcella révén. Szóval gyakorlatilag nem fáj, hogy velem lesz, ellenben nagyon jó! Mondom, hogy zseniális… 🙂 Szóval édesanyám, most már tényleg nincs miért aggódnod. Még ttthon Budapesten se látod, mikor merre járok, mit csinálok, most pedig fogod látni, amikor csak akarod – ahogy Árpika 100 napot bringázik keresztül Európán! 🙂

Étel-ital az induláshoz a mezőkovácsházi CBA-tól

Köszönjük a mezőkovácsházi CBA-tól (Kasza Mari, Laci bácsi) kapott instant kajákat és vitaminokat. A fennmaradó összegből veszünk egy kockasört Gabeszbá hásziendáján tartandó „bulira” 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Security Code: