A száznapbringás egy napja

Mivel már érdeklődtetek felőle, megírom hogyan telik egy száznapbringás átlagos napja. Célszerűségből nem a felkeléssel kezdem, hanem a tekerés végéhez közeledő időponttól.

kb 16:00-18:00

Rövid megálló, tanakodás, a táborozási lehetőségek felmérése térkép alapján, útbaeső települések kiválogatása vízfelvétel céljából, és a vacsorához esetlegesen hiányzó hozzávalók utolsó beszerzési helyének megtippelése. A közben keletkező üresjárati idő felhasználása vizelésre. Egy száznapbringás estére és másnap reggelre átlagosan másfél liter ivóvizet használ, ami felkerekedhet akár három literre is, amennyiben fürdési lehetőség nincs a közelben (patak, folyó, stb). Elvihető élelmiszer pótlására szinte kizárólag városok alkalmasak, különösen igaz ez a Franciaországhoz hasonló helyeken.

kb 18:00-19:00

Az ideális táborozóhely keresésének tényleges, fizikai megkezdése. Eddigre már meg kell lennie az aznapra szánt út 90-95%-ának, így a szállás megtalálásáig felvett kilométerek segítségével a napi táv nagy valószínűséggel teljesül. A legjobb sátrazóhely valahol két település között félúton helyezkedik el, domboldalban, fák mellett, egyenes, füves talajon. Ha még folyó/patak is van, az már kánaán.

kb 19:30

Megállás, a kerékpárok lemálházása – köszönhetően az MSX táskák zseniális rögzítési módjának – kb 10 percet vesz igénybe. Sátorállítás fél óra alatt, derékaljak felfújása, hálózsákok elhelyezése. Mielőtt a cövekeket leverjük, tájolóval a keleti égtáj megállapítása, és a hálófülke orientálása történik.

kb 20:00

Sötétedés kezdete, esti ruházat fellövése, gázfőzők begyújtása és a főzés következik. Bonyolultságtól függően ez akár 23:00-ig is eltarthat. Időszükséglet: instant szarok – 10-15 perc, jobb rántották – 20 perc, virslisütés – 20 perc, spagettifőzés – 1 óra. Minden megadott adat per két személy értendő.

kb 22:00

Fogmosás, alvás (mélyen).

kb 07:00 (természetesen ettől megkésve)

Ébredés, alapvető életfunkciók beindulása, bokorkeresés… Hálózsákok, derékaljak elbontása kb 20 perc alatt, arcok összerakása.

kb 07:30

Opcionális reggeli, sátorbontás, pakolás, összesen legfeljebb másfél óra alatt. Nyilván mindenki sejti, hogy a sátor lebontása több időt vesz igénybe, mint a felépítése, de összeszokottan, rutinos mozdulatokkal egyre jobb, és jobb időket lehet elérni. Egy ember (önkéntes, becsületi alapon választódva) a szemetet a következő kukáig (bármilyen messze is legyen) szállítja.

kb 08:30-09:00

On the road again, avagy az első pár perc pörgetés a kerékpáron, szép könnyen, fogmosás menet közben. Nagyobb etapok esetén az indulási időpontok akár két órával korábban is lehetnek.

kb 10:00

Az esetlegesen elmarad reggeli pótlása, vagy 10 perc pihenő, közben természetesen vizelés.

kb 13:00

Ebéd: kebap, hamburger, kebap (sok hússal), esetleg pizza, kebap, vagy hideg (pudingok, tejberizs, felvágottak-sajtok kenyérrel, stb), vagy két kebap. Ebédhez néha egy sör is befér, aminek következménye egy újabb 10 perces szünet fél óra múlva.

kb bármikor

Vásárlás reggelihez, vacsorára, amikor éppen keresztezünk egy nyitott boltot. A zsákmány nagyjából testvéries elosztása cipelés céljából. Előnytelen termékek: kenyér, és sör (térfogat okán).

kb 15:00

Délutáni pihenő, maximum 20 percben, általában valamilyen más leszállást igénylő tevékenységgel egybekötve (pl fürdés – biciklivel nem hajtunk a folyóba).

És vissza az elejére, körbeértünk, mint a kerék.

Ádám

Sohasem indulunk már? Avagy: a start

On the road

Indulunk!

Kedves Olvasó! Ezúton sok szeretettel meghívunk a 100 napos kerékpártúra nyilvános, csoportos első etapjára, a Budapest-Esztergom örömtekerésre. Kényelmes tempóban Szentendrén át majdnem végig kerékpárúton halad majd a menet, összesen körülbelül 50-60 kilométeren. Ne ijedj meg, erre bárki képes, úgyhogy számunkra a megtiszteltetés, ha csatlakozol! Ne feledd, Esztergomból Budapestre még este 10 órakor is indul vonat! Szóval a menetrend:

2009.04.24. péntek 14:00 Clark Ádám tér – médiaesemény, fotózás, interjúk

2009.04.24. péntek 14:45 Clark Ádám tér – Gyülekezés, indulás előkészítése

2009.04.24. péntek 15:00 Clark Ádám tér – Hivatalos indulás

kb 20:00 (vagy előbb) érkezés Esztergomba, búcsú a hazaindulóktól, sátrazás Gabesz bá hásziendájának kertjében.

MÁV menetrend kivonat:

21:09-22:39 1:30 53km Budapest-Nyugati
22:09-23:32 1:23 53km Margit híd
Jegyár: 900 Ft 2. osztályon

Itt a kommentek között várunk jelentkezőket (jó, ha tudjuk hány emberre számíthatunk).

Ádám

Ironclad Mach 5 első benyomások

Most, hogy már pár hosszabb tekerésen velem volt, úgy érzem itt az ideje megírni az Ironcladtől kapott Mach 5 kerékpáros és extrémsport kesztyűvel kapcsolatos első benyomásaimat. Kb évente elhasználok egy pár nyári bringáskesztyűt, néha pedig elhagyom őket, úgyhogy van összehasonlítási alapom más márkákkal, de sajnos az általam alkalmazott (és favorizált) modellek nevét nem írhatom ide, úgyhogy most csak a Mach 5 jó és rossz tulajdonságaira térnék ki az első pár alkalom tapasztalatai alapján.

Ironclad Mach 5

Ironclad Mach 5

Kezdjük a pozitívumokkal. A legfontosabb, hogy nagyon jól tapad. Kellemes meglepetést okozott, hogy az alapvetően csúszásra hajlamos kormánybandázsomat izzadtsági foktól függetlenül nagyon stabilan tudom vele tartani. A velúr-szerű anyagból készült tenyér rész, és a hüvelyk és mutatóujj között elhelyezkedő szintetikus(?) bőr biztosítja ezt a tulajdonságot, és emellett tartósnak is tűnik.
A másik kellemes meglepetés a tenyér betétjének vastagsága, aminek a kesztyű az amúgy feltűnően jó rezgéscsillapítását köszönheti. Országúti kerékpár használóként én ebből a két jellemzőből profitáltam a legtöbbet. Kíváncsian várom, hogy a hosszútávú nyúzás alkalmával ez a párnázat milyen hamar veszíti el előnyös tulajdonságait, a kesztyűim többsége sajnos ilyen téren nem vizsgázik túl kiemelkedően.
Az olyan standard megoldások, mint a tenyér hüvelykujj felőli oldalán elhelyezkedő izzadtságtörlő sáv számomra nem különösebben érdekes funkciók, nem szoktam a kesztyűmbe törölni a homlokom.

És akkor következzenek a negatívumok, amik bármennyire is szeretném, de ennél a terméknél is jelen vannak. Kétségkívül az egyik legbosszantóbb, hogy a kesztyűt nagyon nehézkes levenni! Egyenként kétszer meg kell húzgálni minden ujját, mire le tudom imádkozni a kezemről. Érthetetlen, miért nem került fel két ujj közé egy-egy átkötés, aminek segítségével egy mozdulattal lerántható volna.
A következő a kesztyű színe. Passzol mindenhez, de könyörgöm: nyári kesztyűnek fekete?! Ráadásul ezzel összevág egy másik kellemetlen dolog: nem szellőzik jól. Nem tudom pontosan miből készült a felső hálós réteg, de sajnos nem jók a szellőzési tulajdonságai, bringázásra cseppet sem ideális. És az utolsó, az előbbiekhez képest elhanyagolható negatívum, hogy a tépőzár összehúzódásánál túl kicsi az U alakú kivágás, ezért a hozzám hasonlóan kis átmérőjű csuklóval rendelkező, de nagyobb tenyerű emberek nem tudják eléggé összehúzni anélkül, hogy egymásba ne érnéne a két vége.

Az eddigi tapasztalataim felemásra sikeredtek a Mach 5-ről, de végsősoron tavaszi és őszi használatra a jó tulajdonságai miatt örömmel tudom ajánlani másoknak is. Én szívesen hordom majd.

Ádám