Mivel már érdeklődtetek felőle, megírom hogyan telik egy száznapbringás átlagos napja. Célszerűségből nem a felkeléssel kezdem, hanem a tekerés végéhez közeledő időponttól.
kb 16:00-18:00
Rövid megálló, tanakodás, a táborozási lehetőségek felmérése térkép alapján, útbaeső települések kiválogatása vízfelvétel céljából, és a vacsorához esetlegesen hiányzó hozzávalók utolsó beszerzési helyének megtippelése. A közben keletkező üresjárati idő felhasználása vizelésre. Egy száznapbringás estére és másnap reggelre átlagosan másfél liter ivóvizet használ, ami felkerekedhet akár három literre is, amennyiben fürdési lehetőség nincs a közelben (patak, folyó, stb). Elvihető élelmiszer pótlására szinte kizárólag városok alkalmasak, különösen igaz ez a Franciaországhoz hasonló helyeken.
kb 18:00-19:00
Az ideális táborozóhely keresésének tényleges, fizikai megkezdése. Eddigre már meg kell lennie az aznapra szánt út 90-95%-ának, így a szállás megtalálásáig felvett kilométerek segítségével a napi táv nagy valószínűséggel teljesül. A legjobb sátrazóhely valahol két település között félúton helyezkedik el, domboldalban, fák mellett, egyenes, füves talajon. Ha még folyó/patak is van, az már kánaán.
kb 19:30
Megállás, a kerékpárok lemálházása – köszönhetően az MSX táskák zseniális rögzítési módjának – kb 10 percet vesz igénybe. Sátorállítás fél óra alatt, derékaljak felfújása, hálózsákok elhelyezése. Mielőtt a cövekeket leverjük, tájolóval a keleti égtáj megállapítása, és a hálófülke orientálása történik.
kb 20:00
Sötétedés kezdete, esti ruházat fellövése, gázfőzők begyújtása és a főzés következik. Bonyolultságtól függően ez akár 23:00-ig is eltarthat. Időszükséglet: instant szarok – 10-15 perc, jobb rántották – 20 perc, virslisütés – 20 perc, spagettifőzés – 1 óra. Minden megadott adat per két személy értendő.
kb 22:00
Fogmosás, alvás (mélyen).
kb 07:00 (természetesen ettől megkésve)
Ébredés, alapvető életfunkciók beindulása, bokorkeresés… Hálózsákok, derékaljak elbontása kb 20 perc alatt, arcok összerakása.
kb 07:30
Opcionális reggeli, sátorbontás, pakolás, összesen legfeljebb másfél óra alatt. Nyilván mindenki sejti, hogy a sátor lebontása több időt vesz igénybe, mint a felépítése, de összeszokottan, rutinos mozdulatokkal egyre jobb, és jobb időket lehet elérni. Egy ember (önkéntes, becsületi alapon választódva) a szemetet a következő kukáig (bármilyen messze is legyen) szállítja.
kb 08:30-09:00
On the road again, avagy az első pár perc pörgetés a kerékpáron, szép könnyen, fogmosás menet közben. Nagyobb etapok esetén az indulási időpontok akár két órával korábban is lehetnek.
kb 10:00
Az esetlegesen elmarad reggeli pótlása, vagy 10 perc pihenő, közben természetesen vizelés.
kb 13:00
Ebéd: kebap, hamburger, kebap (sok hússal), esetleg pizza, kebap, vagy hideg (pudingok, tejberizs, felvágottak-sajtok kenyérrel, stb), vagy két kebap. Ebédhez néha egy sör is befér, aminek következménye egy újabb 10 perces szünet fél óra múlva.
kb bármikor
Vásárlás reggelihez, vacsorára, amikor éppen keresztezünk egy nyitott boltot. A zsákmány nagyjából testvéries elosztása cipelés céljából. Előnytelen termékek: kenyér, és sör (térfogat okán).
kb 15:00
Délutáni pihenő, maximum 20 percben, általában valamilyen más leszállást igénylő tevékenységgel egybekötve (pl fürdés – biciklivel nem hajtunk a folyóba).
És vissza az elejére, körbeértünk, mint a kerék.
Ádám
Nagyon jó gondolatok. Érdemes lenne minden bringásnak szem előtt tartani ezeket az elveket, mielőtt egy hosszú túrára adja a fejét. Szívből remélem, hogy sikerül tartani őket az utazás végéig!
Ja bocsánat, a fenti gondolatok a frissen feltett “Alapelvek” menüponthoz szólnak!!!
Annyit hozzátennék, hogy a fűszálakat sosem állítottuk egyenesbe miután otthagytuk a táborhelyeket, szóval azért kis mértékben károsítottuk a környezetet meg pl. a marhákat így nehéz helyzetbe hoztuk, mert azon a részen ahol álltak a sátrak nehezen tudtak eszegetni:)
Láma kérdés, de miért kell keletnek lőni a sátrakat? Hogy reggel arconcsapjon a felkelő Nap fénye? 😀
Gondolom a Ny-i szél miatt. 🙂
De a Nap sem utolsó reggel.
Tényleg érdekes kérdés amúgy. 😀
Akkor mégsem Mekka miatt???
Azért, hogy reggel ne a fejünket süsse a nap (nem ébreszt olyan korán).
Most találtam rá erre az útinaplóra. Hát… Irigy vagyok! Jó utat és kitartást!
Majd ha ha itthon lesz idő rendezgetni javaslom, hogy a Napi adagok linkeljen át a fotókra. Sőt az lenne az igazán király, ha zoomolni lehetne a google mapson, és a képek rá teggelődnek (ami ha a nyomkövetőből megkapod a nyers fájlokat is az EXIF adatok alapján automatikusan meg lehet csinálni).
De ez már fotelben ülős játék, most csak kitartást. A műhold képek alapján combos szerpentínek jönnek.
Hello Árpesz !
Ne idegesíts már !!
Tudod én mindig előtted járok. És tegnap estefelé amikor “hátra néztem”, látom hogy északra fordulsz.
Én meg már Luxemburg felé járok (persze a legrövidebb úton). Azt hittem, kihagyod Luxemburgot. De legközelebb, – késő délután- látom hogy már Te is itt vagy, Luxemburgban.
Egy kis városnézés után erősen megközelítetted a repülőteret!
Nehogy feladd !!!!
Üdv ! Sz. Á.
Szia Árpi!
No milyen az egyedüllét. Gondolom nem visel meg túlságosan, ha még kitérőkre is van energiád :-). Luxemburg jó hely. Az útjaik simák, de dombosak 🙂 Lélekben Veled vagyunk! További jó utat!
Vigyázz magadra!
Pusi
Nonnonooo, Sziráki út kérem, egy 100napbringás nem fajturistáskodik, na nehogymár a legrövidebb, legkönnyebb úton menjünk… Útba ejtettem (ejtsd:) Bujont, nagyon szép hely… Csak kicsit dombos, de azért megérte a kitérőt. Ajánlom neked is, hogy ne csak tekerj 🙂 Luxemburgban a reptér mellett vannak a szállásadóim, ennyi. 🙂 Nem adom fel, soha!!! 🙂
Egyedül más… Kicsit üres, kicsit elmélyülős, egész más világ. Együtt jobban tetszik, jöhet ezer hiszti, ezer megállás, akkor is százszor jobb csapatban, összehasonlíthatatlanul jobb. Persze azért így sem rossz, de egész más világ. Igazából alig várom, hogy ismét együtt tekerjek valakivel… Nem is akárkivel… 😛 🙂 🙂 🙂
Puszi mindenkinek!!! 🙂
ui: stay tuned, mert lesznek mostanság friss cuccok…
Nagyon jó lett Dúd, jobban megírtad, mint én tettem volna!
De egy 100nap bringás sorkizár! 🙂 Csak azért nem nyúltam bele, mert ez a Te posztod! 🙂
Egy kis hozzátétel, szerintem:
Ha a 100nabringás este főz is, akkor a 3 liter víz is bőven elkél! Reggel is kell víz, inni, sokat… Inni, inni, inni… Sőt, azt mondom, 3 liter víz mindig elkel. Nem baj ha van. Párizs utáni este 3 literem volt, este főztem egy tésztalevest meg egy teát, reggelre éppen maradt pár korty, kis híján szomjaztam az első pékségig… 🙂
Bizony! Én is rosszul érzem magam, ha nincs nálam folyamatosan minimum 2 liter víz! 🙂
Apropó – tiszta hülye vagyok, van egy csomó holland kollégám, velük már asszem nem tudom felvenni a kapcsolatot, mire odaérsz; de Dániában(Frederichiaban) vagy Osloban esetleg meg összejöhet egy ismerős – ha érdekel
Engem Osloban érdekel :). De ott már hárman leszünk.
Jogos a három liter, én az indoor szakács vagyok, javítom! A sorkizárt is. Köszi!
Köbenhavn/Köpenhamn -ban azért a Christianiat nem ajánlom. Bár vendégszeretö emberek, de,de….Bár érdekesség kedvéért érdemes körülbringázni…
Ja, és sajnos a csodálatos ( 17 km, ebböl 4 km. tenger alatt) Öresundbor-n (Öresundhid)
http://www.finnas.se/585fb782-165d-42f3-9ebd-352873c946ed-29.html
nem lehat átkarikázni, igy inkább talán érdekesebb lett volna talán, ha az utirányotok Helsingör felé vezetett volna, s Hamlett vára mellett a kompon hajoztok át Helsingborgba, Sverige -be, ahol éppen a legnagyobb Nemzetinapra /Nationaldagen érkeztek (juni6).
Göteborgban tarthattok teljes ruha “frissitést”, service-t, amennyiben akartok, s idötök engedi.
Ûdvözlet…
Ps. Ès egyben Göteborgban megünnepelhetö lenne , hogy szinte itt ér Benneteket a 8 ezer km-es útatok fele a negyedik ezer km.
Itt is elnézést kérve, de megjegyezném , s javutanám fentebb lévö commentemben irt
hibámat:
Hamlet -tel kapcsolatban…tehát :Hámlet vára , Helsingörben.
(Hamlet, prins av Danmark av William Shakespeare)
üdvözlet
Hámlet várát is biztos érdemes lenne megtekinteni, de mi (én legalábbis) most az Öresund hidat és Malmöt néznénk meg inkább. Meg ugye hogy kompozunk vagy vonatozunk, az majdnem mindegy.
Viszont erről jut eszembe, hogy a vonatról nem sok infót sikerült találnom olyan nyelven, amit meg is értek. Valami olyasmit vettem ki a svéd szövegből, hogy a biciklinek gyerekjegyet kell venni, de nem vagyok teljesen biztos benne…
Informáciok Öresundsbro (Koppenhaga-Malmö)
http://www.malmo.com/start.asp
Igen, ugy tudom: un. gyerekjegy.
Mivel a hid emeletes, s alul megy a vonat, igy a hidbol nem sok, semmi nem láthato, talán érdekesebb lenne akkor már a hajó. ugyanakkor érdekes(?) lenne négy km. a tenger alatt utazni???
\"érdekes(?) lenne négy km. a tenger alatt\"
Feltétlenül 🙂 Soha nem utaztam még a tenger alatt 🙂
Igazából nem az a fontos, hogy lássam alulról a hidat, hanem a tudat, hogy \"ez is megvolt\".
Egyébként odafelé Malmöben száll le a gépem, tehát ha minden jól megy, mindkét irányban átmegyek a hídon. Vagy Árpi újratervezi az útvonalat.
Amennyiben Wizzair géppel érkezel Malmöbe, felhivom figyelmedet, hogy sok szabálymegváltozik május 21 -vel. Az alap árban 20 kg rol 15 kg ra változik a feladhato poggyász sulya, felette : elöreváltava 10 €/ kg, reptéren fizetve 20€/kg.
Szigoritják a felvihetö kézipoggyász méreteit és kg sulyát is.
Azok az utasok rész´re, akik 2009 majus 21 elött megvették jegyüket, azoknak változatlanul 20 kg a megengedett feladhato poggyász suly.
A malmöi reptértöl direkt van reptéri buszjárat Koppenhagaba, h kerékpár felrakható e azt nem tudom.Mindjárt a reptér elöl indul.
Jó utat a Skandináv etapra!
Christiana-t természetesen kint élő magyar szállásadóval gondoltam, ha összejön és van rá igény